" >
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویروس ، کرم و اسب تروا از الف تا ی

ارسال شده توسط COMPUTER&NETWORK در 86/10/25:: 10:28 صبح
این روزها سخت به نظر می رسد که هفته ای را بدون ویروس های رایانه ای در صدر اخبار رایانه به سر کنیم.
شیوع کرم اسلامر روی ایسکوئل و نیز سوبیگ در زمستان سال گذشته و به دنبال آن شبه کرم بلاستر در تابستان -گرافیک وار - حاکی از این نمود است که چگونه طبیعت این نوع حملات مدام در حال افزایش است.
این داستان همچنین نشانگر آن است که اگرچه ویروس ها عمری فراتر از 20 سال دارند، اما کاربران رایانه ای هنوز قادر نیستند درباره این موضوع که برای مقاومت در برابر هر نوع آلودگی به اندازه کافی ایمن هستند، اظهارنظر کنند.
در واقع ، دنیای رایانه هفته ها و ماهها با هشدارهای جدی درباره کشف حفره ها مواجه شده و با آن دست و پنجه نرم می کند، تا این که ناگهانی دست و پایش زیر چنگال پرمو و ناخن ویروس ها خرد می شود و شرکتها و کاربران سراسر دنیا تحت تاثیر آن در اندوه و ترس فرومی روند.
باوجود این که ویروس کدهایی در خود دارد. که با نیات ناهنجار و بعضا پلید نوشته شده ، در سال 2003 بسیاری از این موضوع بی خبر بودند که نسل جدید ویروس ها که با ویروس نویسان در خدمت سازمان های مافیایی نوشته می شوند، ظهور می کنند و دست به سرقت اطلاعات در سطح وسیع می زنند.
کرم سوبیگ اثبات کرد مثلا ارسال کنندگان اسپم (اسپمرها) پشت سر قضیه هستند، تا با حمله به صندوق پستی الکترونیک کاربران و سرورها اطلاعات کاربر را به سرقت ببرند و بعد میلیاردها هرزنامه و پیام ناخواسته را وارد صندوق ایمیل ها کنند.
سوال اصلی که امروزه مطرح می شود، تنها این نیست که من چگونه می توانم خود یا سازمانم را در برابر ویروس ها محافظت کنم ، بلکه سوال این است که ضربه خوردن و بهبود از آن چه هزینه ای در بر دارد.
در این راستا ریشه یابی ویروس ها کمک خوبی می کند، تا چاره جویی مناسبی برای مقابله با آن اندیشیده شود.




بازدید امروز: 1415 ، بازدید دیروز: 524 ، کل بازدیدها: 13279789
Aviva Web Directory
منتخب از سوی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران به عنوان سایت برتر در اموزش شبکه و فناوری اطلاعات در سطح کشور و برگزیده شده در بخش ویژه نمایشگاههای رسانه دیجیتال
رویت بهتر این پرتال با مرورگر فایر فاکس