" >
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راحت ترین روش هارد به هارد

ارسال شده توسط COMPUTER&NETWORK در 87/2/5:: 12:2 عصر
سی دی ندارید ، CD-Rom و احیانا CD-RW خود را جدا کنید تا نیاز به تغییر تنظیمات هارد نداشته باشید . در این صورت پس از بالا آمدن ویندوز درایوهای هارد دوم پس از درایو های هارد اول قرار می گیرند .

البته این به شرطی است که تنظیمات مربوط به Setup اولیه دستگاه Au90 Detect نباشد . یعنی اگر در Setup هارد تعریف شود ، آن موقع اولین درایو هارد اول C شناخته می شود . اولین درایو هارد دوم D شناخته می شود و سپس به ترتیب بقیه درایو های هارد اول و هارد دوم پشت سر هم قرار می گیرند . اما اگر به هر دلیلی بخواهید دو هرد را با کابل به مادربورد وصل کنید باید هرد اول در حالت Master و هارد دوم در حالت Slave قرار داشته باشد .

تغییر این تنظیم را می توانید با یک Jumper که بین محل اتصال برق و کابل اطلاعات هارد قرار دارد انجام دهید . روی هر دو هارد هم توضیح تمامی حالات قرار گرفتن این Jumper برای Master و Slave شدن هارد وجود دارد .

اگر بخواهید هارد دوم را با CD-Rom هم به یک کابل متصل کنید باید یکی از آنها Master باشد و دیگری Slave . یادتان نرود که کابل برق هارد را هم حتما باید وصل کنید !




بازدید امروز: 1410 ، بازدید دیروز: 524 ، کل بازدیدها: 13279784
Aviva Web Directory
منتخب از سوی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران به عنوان سایت برتر در اموزش شبکه و فناوری اطلاعات در سطح کشور و برگزیده شده در بخش ویژه نمایشگاههای رسانه دیجیتال
رویت بهتر این پرتال با مرورگر فایر فاکس